Publicitat
Noves tecnologies · 18 de Novembre de 2011. 11:23h.

"Els candidats volien ser trending topic i han acabat perdent reputació"

Un professor d'ESADE creu que "fan servir les xarxes socials com si fossin un canal més de televisió"

"Els candidats volien ser trending topic i han acabat perdent reputació"

Imatge dels candidats al debat de TV3

El professor de Màrqueting Digital d'ESADE, Franc Carreras, ha afirmat que els candidats a les eleccions generals han pagat "un alt cost" en la seva reputació personal només per aconseguir ser "més populars" en les xarxes.

Carreras suspèn els candidats en les seves campanyes 2.0 ja que "fan servir les xarxes socials com si fossin un canal més de televisió", i lamenta que no hagin entès que a la xarxa es reconeix "el diàleg i no el monòleg".

"El Trending Topic de Twitter no és el share de la televisió", afirma el professor, afegint que "la persecució de la popularitat per damunt de la pròpia reputació que estan portant a terme la majoria de partits ha convertit els principals candidats al centre de crítiques per part dels ciutadans".

A més denuncia que "la suplantació de la identitat per part d'alguns community managers traeix el principi de transparència. La publicació ocasional de missatges en primera persona a través del perfil personal d'un candidat mentre està sent entrevistat en directe per televisió ha danyat la reputació de algun candidat generant desconfiança".

Segons la seva opinió, Twitter "és una conversa que massa sovint s'ha vist interrompuda per mers anuncis unidireccionals dels candidats. De vegades és preferible deixar de parlar perquè parlin de tu".

En aquest sentit considera que "mètodes com el de sol·licitar accés als comptes de twitter dels seus seguidors per difondre missatges repetitius (@marianorajoy) o 'comprar' mencions a través d'un sistema de punts (@conRubalcaba) va en contra dels valors en què es basa la cultura 2.0 i han demostrat que generen més rebuig que benefici".

Els candidats han generat a Facebook tan només 0,2 interaccions per cada seguidor que tenen. Rubalcaba ha estat el candidat que més diàleg ha generat. Rajoy amb moltes més seguidors registra un dels nivells d'interacció més baixos.

Publicitat
Publicitat

5 Comentaris

Publicitat
#5 Almogàver, La Sagrera , 19/11/2011 - 18:35

Recordeu aquell que deia que quan escoltava la paraula cultrura es posava la mà a la pistola? Doncs jo quan escolto la paraula ESADE em poso la mà a la cartera. Creuen que perquè han pagat quaranta mil euros per una llicenciatura o vint mil per un master ja en saben de tot.

#4 ton , sallent, 18/11/2011 - 19:44

aixó d´Esade ja comença a fer pudor, n´hi han per tot arreu, la radio els diaris, la tele , etc.. i a més amb anim d´alliçonar-nos. Si aquets son la nova clase dirigent estem arreglats.

#3 Marqués d'Esade, Pedralbes i Sant Cugat, 18/11/2011 - 17:25

Profesores de Esade son Mena el del paro, Coscubiela, Urdangarin i sus socios Gallucci, Delgado Ruiz, Diego Torres, y alunnos Hereu, Rivera, Amorós, la Montull, la falsa del 11-S i una larga lista que hace que esgrimirlo no sea presunción de nada mas que haber pagado un paston.

#2 Tomppa, Sabadell, 18/11/2011 - 12:34

TV existeix per fer propaganda i veritats absolutes d'una direcció igual com els diaris. Xarxa social és anarquia encara ( com hauria de ser també! ) però només espereu, no falta gaire temps quan serà tancat/control·lat, serà exactament el moment quan seria possible un canvi de poder ...

#1 carlesoriol, barcelona, 18/11/2011 - 11:45

Soc adherit a solidaritat i no votaré a erc aquestes eleccions, però he de dir que cada cop que jo o la meva esposa ens hem comunicat via amb Alfred Bosch aquest sempre ha respost correctament i personalment.