Noves tecnologies · 17 de Gener de 2012. 09:32h.

Una multinacional nord-americana busca catalanoparlants

Paguen 30 euros per deixar-se enregistrar la veu

Una multinacional nord-americana busca catalanoparlants

Imatge del web

L'empresa Nuance Comunications ha decidit impulsar el sistema de reconeixement de veu en català després de constatar la gran presència de la llengua catalana a internet. Després de dissenyar el programa l'oferirà a grans companyies com Google o Apple perquè l'incorporin als seus productes.
 
La companyia necessita 600 veus, meitat d'homes meitat de dones, que siguin representatives de tots els accents de la llengua. Fins ara es tenen moltes veus del Barcelonès, i per això el director de la campanya, Jordi Redondo, ha fet una crida des de RAC1 a ciutadans d'altres indrets.
 
"La majoria de gent que està inscrita és de la ciutat de Barcelona. Nosaltres volem gent de tot el parlar català. Per això també faig una crida a gent de fora de la ciutat de Barcelona perquè també s'hi apunti", ha dit.
 
"Qualsevol persona que parli el català serà benvinguda. I a poder ser que hi hagi la màxima varietat lingüística perquè la màquina reconegui el màxim de parlars que tenim els catalans", ha afegit. Els interessats han de tenir entre 17 i 45 anys. S'han d'inscriure al web reconeixementveucatalà.cat abans de divendres i rebran 30 euros per participar-hi.

28 Comentaris

#10 montse, Barcelona, 20/01/2012 - 22:52

Trobo una gran idea, que la nostra llengua sigui estesa a trabés del món!!!

#9 Séneca, Barcelona, 17/01/2012 - 21:43

Proposo usar les veus del Montilla, Corbacho, De Madre... o del propi Trias, sobre tot si diu 'tema' cada dos per tres. Je je je.

#8 Kropotkin, Vic, 17/01/2012 - 19:39

Si la presencia es impresionante. Esta mañana en un momento he encontrado 600 millones de paginas. En total, debe haber unas 200.000 paginas por cada catalán. O incluso más. Y eso tirando por lo bajo... Jua, jua, jua,... Se rumorea que en China será idioma oficial pronto...

#8.1 Olé, Barcelona, Spain, 17/01/2012 - 22:08

Kropotkin, no es un rumor, el dialecto regional catalán, ya es lengua oficial de 1500 millones de chinos, han conquistado Asia y los Estados Unidos !! juas juas juas juas, su próximo objetivo Hospitalet de Llobregat, y a seguir creciendo !! jua jua jua La Tven3cat-etos es la TV más vista en China

#8.2 Josep, Barcelona, 18/01/2012 - 01:02

que trist, menysprear la cultura on van anar a petar els teus avantpassats perquè no eren capaços d´aixecar el seu país, fas molta pena, igual que un espanyol caspós amb un cognom rus

#8.3 montse, Barcelona, 20/01/2012 - 22:46

Trobo que tens una gran falta de respecta al lloc ha ons estas vivint. I que el català t'he agradi o no és una de les llengües més riques del món, més que el castellà literalment parlant, està per sobre de moltes altres. I ja que vius a Catalunya al menys respectar-la per educació.

#7 Víctor, Reus, 17/01/2012 - 18:59

el titular también podría ser: "Multinacional americana encuentra subvención"

#6 Javi, Barcelona, 17/01/2012 - 14:28

Me parece muy bien. Como a los gorilas de Borneo.

#6.1 Font Cuitora, La Llacuna, 17/01/2012 - 15:27

A tu, segurament, t'han donat una mica de cultura a l'escola gratuïta que t'han pagat els catalans, però pel que fa a civilització és evident que encara no has arribat a l'estadi dels goriles de Borneo.

#6.2 Javi, Barcelona, 17/01/2012 - 18:57

Ves? A los catalanes como tú me refiero con lo de los gorilas de Borneo. Vosotros a mí no me habéis pagado nada, más bien al revés, vagos.

#6.3 jan, bcn, 17/01/2012 - 20:36

llavors que hi fas aquí i no al teu lloc natural d'origen?

#6.4 Javi, Barcelona, 17/01/2012 - 20:55

Cubrir un puesto directivo que ningún vago de vosotros podía. ¿Qué te parece?

#6.5 Miquel, Barcelona, 17/01/2012 - 21:43

Javi, deixa de fer el capullo aquí e-notícies i d'inventar-te això de directiu que demà tens examens del pre-escolar

#6.6 jan, bcn, 17/01/2012 - 23:57

clar i jo soc rockefeller, no et fot, vinga cap al pueblo, inadaptat

#6.7 montse, Barcelona, 20/01/2012 - 22:49

Vosaltres si que sou de vagos!!!