Noves tecnologies · 14 de Gener de 2016. 12:02h.

Caixabank crea el primer banc ‘mobile only’

Opera només mitjançant ‘apps’ per a 'smartphones'

Caixabank crea el primer banc ‘mobile only’

Logon d’’ImaginBank’, el banc ‘mobile only’ de la Caixa

El conseller delegat de CaixaBank -el banc de la Caixa- Gonzalo Gortázar, ha presentat aquest dijous a Barcelona imaginBank, el primer banc mobile only que s'engega a Espanya i el primer del món en el qual s'opera exclusivament a través d’apps per a telèfons mòbils i per a xarxes socials.

El nou banc surt al mercat amb una oferta de serveis bancaris sense comissions, que inclou compte corrent, targeta, préstecs al consum, eines de gestió de les finances personals i l’ultim en pagaments mitjançant mòbil i servei de pagaments entre persones (P2P).

Es tracta d'un nou model de servei, completament digital, basat en les possibilitats que sorgeixen a partir del desenvolupament tecnològic i l'alta taxa de penetració dels smartphones i les xarxes socials, especialment en el segment jove.

És una proposta molt diferent a l'habitual estratègia multicanal que tradicionalment ha aplicat el sector financer. Així, imaginBank proposa centralitzar el servei exclusivament en aplicacions per a mòbils i xarxes socials.

En aquest sentit, és l'usuari el que gestiona les seves finances de manera autònoma, ajudat per eines tecnològiques intel·ligents que facilitin un seguiment continu de la seva economia personal, com a elaboració de pressupostos, control i classificació de despeses o arxiu dels rebuts domiciliats, entre d’altres qüestions.

Actualment, CaixaBank té 2,9 milions de clients amb edats entre els 18 i els 35 anys, i la quota de mercat en aquest segment se situa en un 30%, la qual cosa suposa que una de cada tres persones d'aquesta franja d'edat a Espanya són clients de l'entitat.

Per això, Gortázar ha emmarcat el llançament d’imaginBank dins de “l'aposta per una nova proposta de servei totalment complementària respecte al model tradicional, que ajudarà CaixaBank a fidelitzar bona part dels seus actuals clients joves i també a créixer en la captació de nous clients”.

Segons Gortázar, “el model està clarament inspirat en els valors i l’estètica dels denominats millennials o natius digitals. En realitat, és una proposta per a joves de totes les edats, que poden sentir-se igualment atrets per un nou model de servei senzill, clar i innovador”.

L’app mòbil d'imaginBank es pot descarregar de manera gratuïta des de Google Play -per a usuaris d’Android- i des de l’App Store -per al usuaris d’iOs-. A més, l’app d’imaginBank permet la identificació mitjançant l'empremta dactilar en aquells terminals mòbils que disposin d'aquesta funcionalitat. També està disponible a Facebook i Twitter.

0 Comentaris